Seminārs pedagogiem: “Mēs un cilvēktiesības”

Mērķis:


Pilnveidot pedagogu izpratni par cilvēktiesībām un aplūkot dažādas metodes, kā interesanti un interaktīvi runāt ar skolēniem par dažādiem sarežģītiem jautājumiem, kas ir saistīti ar cilvēktiesībām. Īpaša uzmanība seminārā tiks pievērsta metodoloģijai darbā ar skolēniem, dažādu metožu izskatīšanai un analīzei. Seminārā tika izmantotas gan formālās, gan neformālās izglītības metodes.

 

Mērķgrupa:  

Skolotāji, skolotāju palīgi, skolas sociālie darbinieki.

Dalībnieku skaits:

20-30 dalībnieki.

Ilgums:

Divas dienas jeb 12 astronomiskās stundas.

Forma:

Klātienē.

Saturs un tēmas:

  • Cilvēktiesību vēsture un attīstība;
  • Cilvēktiesību paaudzes un veidi: pilsoniskās, politiskās, sociālās, ekonomiskās, kultūras tiesības, tiesības uz labvēlīgu vidi;
  • Vērtības, uz kurām balstās cilvēktiesības;
  • Normatīvais regulējums un starptautiskie līgumi cilvēktiesību jomā;
  • Cilvēktiesību mijedarbība un sadursme;
  • Cilvēktiesību ierobežošanas principi;
  • Cilvēktiesības Latvijā un pasaulē;
  • Tiesību aizsardzības mehānismi un institūcijas;
  • Metodoloģija, strādājot ar skolēniem par cilvēktiesību jautājumiem.

Metodes:

Apmācības norisināsies, izmantojot formālās un neformālās izglītības metodes. Semināra laikā pedagogiem būs iespēja līdzdarboties, lai praktiski apgūtu tēmu.

Sasniedzamie rezultāti:

Pedagogi spēs pielietot iegūtās zināšanas un metodes darbā ar skolēniem, runājot par cilvēktiesībām un mācot šo tēmu izglītības programmas ietvaros. Pedagogi iegūs prasmes veidot praktiskas, iesaistošas, interaktīvas aktivitātes darbā ar skolēniem.

Semināru vada:

Latvijas Cilvēktiesību centra un biedrības "Līdzdalības platforma" eksperti.

Publicēts: 2024-05-15